En vecka senare

Ja, då var det lördag igen. En vecka går så fort! Vi ska snart få gäster, Hildingssons och Sandelins kommer. Vi ska äta pastasallad och sedan äppelpaj med vaniljsås. Det ska bli gott.

Igår släktforskade jag några timmar, men fick inte fram någonting! Jag börjar undra om jag gör rätt eller om jag krånglar till det i onödan. Jag ska prata med min handledare nästa vecka så får vi se. Jag lovar er att det kan vara otroligt svårt att tyda skrivstil från mitten av 1700-talet. Det gjorde att jag helt körde fast på en person igår, men jag hoppas läraren har lättare att se vad som står, så att jag kommer vidare. Jag har tittat lite i en bok där man får lära sig att skriva och läsa gammaldags skrivstil som jag hoppas jag kan få hjälp av.

I onsdags kunde jag vara hemma från skolan. Jag har två lektioner de här dagarna och jag fick hemuppgifter istället i båda kurserna, så jag satt hemma och jobbade. Jag scrappade lite också. Jag gjorde en framsida till en pärm som jag har gjort i ordning och ska förvara mina recept i. Hittade ett papper jag tyckte passade bra. Provade samtidigt en ny stämpel mamma köpt. Jag tycker den är så läcker!




En närbild

Kommentarer
Postat av: Louise

Svar: Hehe, ja, de är verkligen jättebusiga när de är så små.

Hoppas att det går framåt med släktforskningen!

2008-09-18 @ 09:32:13
URL: http://loaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0