Nu är det höst!

Det har hänt en del i veckan. För det första började jag på Socionomprogrammet på Högskolan i Gävle i onsdags. Det känns bra! Har redan börjat lära känna några tjejer där, så det är jättekul! Så nu är jag student på riktigt och ska försöka lära mig hur det går till i Högskolans värld. Nu är det nollningsvecka fram tills onsdag. Jag har inte varit med på så mycket. Dels tycker jag inte sådant är så roligt och det blir lite krångligt när man inte bor i samma stad. Men jag var med på kvällen i fredags. Då var det fest på Kåren. Det var roligt. Jag fick skjuts hem av en klasskompis till Hofors och sedan hämtade Mats mig där mitt i natten. Han är så snäll som ställer upp! Han och jag åkte till Max och åt mat innan vi åkte hem. Jättegott!

Igår var Mats, jag, Sara och Tomas hos svärföräldrarna och firade Björn som fyllt år. Vi fick jättegod mat. Kräftor och silltårta bland annat. Som tur var fick jag inte reda på att det var sill i förrän jag hade börjat äta, och det var ju jättegott! Tycker ju inte om sill egentligen… :P

Vi hade med en matkorg till Björn i present som var fylld med hans favoriter. Ölkorv, kaffe och choklad mm.

Hade gjort ett kort också. Fick idén från ett reklamutskick.




Om han får åldersnoja så kan han ändra antal år själv.  :P Jag tänkte att han gärna fick berätta hur hans liv såg ut vid de olika åldrarna, vilket han också gjorde under middagen. Det var jättemysigt att lyssna på! Det är jätteroligt att få ta del av andras livshistorier tycker jag. När jag var liten tjatade jag alltid på mamma att hon skulle berätta om hur det var när hon var liten. Jag tycker det är jättefascinerande att höra om hur folk levde förr i tiden, på 1800-talet tex. Ja, det finns ju en anledning till att jag hade släktforskning som projektarbete.

 

Mats syster har också fyllt år, så vi ska ge henne en present också. Det blev hösttema, för hon ska få doftljus, tändsticksask och receptboken ”500 soppor”. Hon gillar växter, så därför har jag gjort ett solroskort.

 


 

Snart ska jag på konstutställning på Mutten på tuppen, som ligger gatan ovanför där vi bor. (det var där Carl Larsson dog) Helena är med på utställningen och hon och Mats ska vara fikavakter ett par timmar.


Kommentarer
Postat av: Diana

Oh vilket roligt kort med de olika åldrarna!

2011-08-28 @ 17:05:32
URL: http://sayurii.blogg.se/
Postat av: SAGA ♥

sv; heej! visste inte att du hade en blogg!! tack för titset!:)

2011-08-30 @ 06:58:47
URL: http://www.ssagas.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0