Familjedag

I går samlades hela Mats familj ute i Nyberget för att fira svärmor som fyllt 60 och Saga som fyllt 14. Det var en jättemysig dag! Vi fikade på bryggan och sedan badade och busade alla i vattnet utom svärfar och jag. :P Han skojade med mig att han tänkte butta i mig i vattnet också och jag gallskrek! haha :P

Vi lekte lite lekar, lekte med de små barnen och turades om att hålla i och gulla med lilla Assar såklart! :)

Sedan på kvällen åt vi mat, som alla syskon hade lagat och hade med sig. Vi satt ute i kvällsolen. Det var jättehärligt!

Jag hade gjort väskkort till födelsedagsbarnen, som det låg pengar och lotter i. Svärmor hade redan fått sin present; jag och Mats bjöd ut henne och svärfar på restaurang förra helgen. Det vart väldigt lyckat! Men vi ville ge henne någonting, nu när vi hade fest för henne och allt. Kom på sen att de andra kanske inte visste att vi hade varit ute och ätit och då var ju en trisslott lite fjuttig 60-års present kanske. :P







Pappa fyllde år i fredags och då skickade vi en hälsning till honom



Förut i sommar har jag inte haft någon lust att pyssla, men denna veckan har det varit JÄTTEKUL! En kväll la jag mig inte förrän klockan var halv fyra, för jag kunde inte lämna pysselbordet! :P

Så om lusten finns kvar nu, ska jag fortsätta göra kort, för det är två till som fyller år snart.

I dag har däremot inte varit en lika rolig dag. Jag har gått och tänkt mycket på hösten, utbildningar hit och dit och det har gjort mig nervös och ledsen. JAG VET VERKLIGEN INTE VAD JAG VILL GÖRA! Och det är väldigt frustrerande! Just nu tvivlar jag på allting! Vet inte om Socionom är rätt, eller om jag vill plugga i Gävle, kanske ska jag plugga en kurs i Falun i stället, men vad ska jag göra till våren då...? Jaa, mycket tankar och funderingar i dag, men inga svar. Tur att jag har Mats som finns här och tröstar och stöttar mig! <3


 




Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har gjort så superfina kort. Förstår att det tog ända till morgonen innan du blev klar. Lycka till med dina tankar inför hösten. Kramiz

2011-08-08 @ 22:41:19
Postat av: Mamma

Du har gjort så superfina kort. Förstår att det tog ända till morgonen innan du blev klar. Lycka till med dina tankar inför hösten. Kramiz

2011-08-08 @ 22:41:38
Postat av: vanja

åh, dom där är såå söta!:)<3

2011-10-13 @ 21:52:22
URL: http://solvanjaalice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0