Vår!

I dag har jag varit ute och gått promenad i KORTÄRMAT! Det var jättevarmt i solen, så jag stod inte ut med att ha jackan på. Hoppas att jag inte blir förkyld nu bara! :S

Jag och Mats fikade med Helena (Mats mamma) och Ulla (Mats mormor, som är i Dalarna på besök nu). Det var trevligt. Mats och jag gick en sväng med Ulla också runt bostadsområdet, så hon fick komma ut i solen lite. Sedan skildes vi åt, Mats åkte till jobbet och jag gick och handlade mat. När jag kom tillbaka hem med mina matkassar märkte jag att jag inte hade någon nyckel med, så jag var utelåst! Så jag fick lämna kassarna där och traska iväg igen till Mats föräldrar, för de har en reservnyckel. Som tur är, när slarvmaja är i farten!

Men slarvmaja kan vara lite duktig också! Sent på kvällen i måndags fick jag ett ryck och rensade och gjorde i ordning i städskrubben. Mamma köpte så bra förvaring från ikea, med en massa fack. Perfekt att ha trasor, diskborstar mm i. Nu kan vi äntligen gå IN I skrubben! :P



Jag måste tipsa om en suverän städprodukt.



"Såklart - Badrumsspray" från Garant. Jag sprayade och smutsen bara RANN bort! Den är Miljömärkt, är en klimatsmart produkt och är fri från parfym och färg. Snygg och fräsch förpackning och den är billig. Kostar runt 17 kr på Willys. Årets bästa köp hittills!

Vi är ett stort fan av Garants produkter här hemma. Vi köper deras youghurt, juice, grädde, pasta mm Det är billiga och bra produkter och de har många ekologiska varor.
http://www.tyckomgarant.se/

Två inlägg på samma dag, det var väl en bra början!? Så duktig kommer jag nog tyvärr inte vara framöver haha :P Vet ju hur det vart förra gången... Men jag ska göra så gott jag kan! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Va kul att läsa din blobb. När jag satte mig här vid datorn hade jag bestämt att jag skulle blåsa liv i min blogg och så får jag se att du hann först. Det blev verkligen bra med "hyllorna" i städskrubben. Nu ska vi se om jag får till nåt inlägg. Kram

2011-04-07 @ 19:14:42
URL: http://marianneapusselbitar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0