Kort fredagsmys

I dag var jag uppe i tid, kl 08.00 närmare bestämt. Jag skulle på ett möte på Lernia i Borlänge kl 10. Mats och jag har annars blivit riktiga sjusovare. :P Jag ska eventuellt få gå en utbildning på Lernia, som arbetsförmedlingen ordnar. Det är en kurs på 6 veckor inom ekonomi och jag kommer få lära mig om bokföring, budgetering, balans-och resultatrapport mm Det är tänkt att detta ska öka mina chanser att få jobb inom administration, för det är det jag vill och det jag sökt mest. Det är min handläggare som beslutar om jag får gå kursen eller inte, så vi får väl se. Det vore skönt att få något att göra! Jag kommer i så fall börja i slutet av april.

Mats mötte upp mig på stan när jag kom tillbaka till Falun och vi var till hans systers väskbutik mm. Innan vi gick hem var vi in till mormor Ulla och drack kaffe med henne.

Vi hann bara hem och äta lunch innan det var dags för Mats att ge sig av till jobbet. Han jobbar eftermiddagar 15.30-19.30. I dag jobbar han även natt, så han vara bara hemma knappt två timmar, åt tacos med mig och sedan åkte han igen. Så vi har inte setts så mycket i dag känns det som. :( Men som tur är är det ju helg nu och vi har några lediga dagar framför oss. :) Nu ska jag gå och lägga mig så att tiden går fort så att Mats snart kommer hem till mig igen! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0