2009-11-05

Idag har det snöat hela dagen här. Så nu är det verkligen vinter!

Det har varit en innehålllsrik och rolig dag idag :) På förmiddagen arbetade jag och Carro på med vår varp till juldukarna och kökshandukarna, så imorgon ska vi börja dra på väven. Så nästa vecka kan vi börja väva på dem :D Så de lär ju bli klara till jul om allt flyter på som det ska. Det känns bra.

Efter lunchen, (som bestod av mammas pannkakor, det är ju torsdag :P) hade vi Skapande för första gången. Det är alltså som elevens val och jag har valt foto. Vi ska arbeta med analog kamera och lära oss att framkalla och sådär. Men vi hade inte fått information om att vi tydligen skulle ha kameror själva:( Men som tur var hade skolan tre kameror att låna ut. Redan idag fick vi i uppgift att använda fotopapper och framkalla i mörkerrum med vätskor och sådär. Jag har aldrig gjort det förut, så det var kul. Det är häftigt att se bilden träda fram på papperet. Man var lite nervös att råka blanda kemikalierna och förstöra allt, men det gick bra.

Efter skolan gick jag och Rebecca till två second hand affärer som ligger i närheten av skolan. Jag köpte två halsdukar som jag ska ha till ett återbruksprojekt i skolan och sy vantar av. Det var riktigt busväder ute. Det snöade mycket och blåste jättekallt. Så det var skönt att komma tillbaka igen och komma in i värmen. Men så ska det vara på vintern. :)


Kommentarer
Postat av: nathalie

låter som du hade en trevlig dag. :)

2009-11-07 @ 17:02:45
URL: http://kellynathalie
Postat av: nathalie

låter som du hade en trevlig dag. :)

2009-11-07 @ 17:03:26
URL: http://kellynathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0