090315

Det var jättekul igår kväll! Först var vi ju som sagt till mormor och morfar. Där åt vi smörgåstårta och pappa, jag och Henrik satt bänkade framför TV:n och tittade på melodifestivalen. Det gick ju dock inte så bra för EMD som jag hejade på, men jag tycker att vinnarlåten är okej. Vi får se hur det går i Moskva. Sedan blev jag då inskjutsad till stan och klassen samlades vid bowlinghallen. Vi började bowla lite efter tio. Det var jättekul! Jag fick strike på mitt allra första kast (heter det så?). Det blev jag väldigt förvånad över, eftersom jag inte har spelat på flera år. Jag kom tvåa i min grupp.

Sedan bar det då av till Mastis. Där blev det mycket prat, skratt och framför allt mycket dansande. :-) Hoppas jag slipper träningsvärk den här gången. Det var en väldigt lyckad kväll. 

Idag har jag pluggat hela dagen och ändå var det bara svenskan jag hann arbeta med. Men den är klar och inskickad, så det känns skönt. Jag har också skrivit lite på ett personligt brev till en sommarjobbsansökan nu ikväll, men den blev  inte klar. Det tar tid sådant här. I veckan anmälde jag mig också till en sommarkurs på Högskolan i Halmstad. Det är en distanskurs. Vi får se om jag kommer in. :-) Apropå det, jag räknade ut mitt preliminära meritvärde i helgen.  Om jag nu beslutar mig för att jag vill bli logoped, så är jag inte säker på att jag kommer att komma in på Logopedprogrammet. Kanske får jag det år 2010, när man får extra meritpoäng för språk. Men då kanske antagningspoängen höjs och alla andra kommer ju också att få högre meritvärde. Det var över 600 som sökte till 30 platser! Jag får nog vara lite realistisk och börja fundera på andra yrken. Men tro inte att jag gett upp hoppet! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0