Studentbalen

Dagen efter studenten var det då dags för studentbal. jag hade tid hos frisören klockan 09.00. Då skulle håret vara tvättat och torrt, så jag fick gå upp bra tidigt.



Håruppsättningen är klar 10.55

När balfrisyren var klar åkte jag hem och öpnade mina studentpreseneter.


Sedan gjorde jag inte så mycket mer på dagen. Åt lite och sådär. På eftermiddagen började jag göra mig i ordning. Sminkade mig och tog på mig balklänningen. Vi tog lite kort innan vi åkte in till stan.





Vi var ett tjejgäng som gick ihop på balen. Jag åkte dit tillsammans med Nathalie och Rebecca.



På väg till balen

Det var jättekul att åka i den fina bilen till balen. Men jag var så nervös! För det är ju så mycket folk som står och tittar på när man kliver ur och går in på balen. Det var så kul att komma till balen och se alla uppklädda och fina. Det var trevligt på middagen och dansen och nattklubben senare, men jag hade trott att det skulle ha blivit roligare. Det var väl lite vad man gjorde det till själv också. Jag hade extremt svårt att dansa på nattklubben i den långa balklänningen. Så då skulle man hålla upp klänningen med en hand, samtidigt som man skulle hålla i sjalen och väskan och hej och hå!  Många har beskrivit det som den roligaste kvällen någonsin, det var det väl inte. Men det var ändå en rolig upplevelse och ett fint minne.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0