God morgon

Har precis kommit till skolan och tänkte fördriva tiden med att skriva lite här.

Det var en lite rörig och stressig morgon. Vi tror att Laktrits inte mår helt bra efter kastreringen, för han blöder. Vi vet inte om det är på grund av det, men vi ville kolla med en veterinär vad som kan göras åt det. Så mamma ringde till veterinären i Kristinehamn, men fick ingen tid som passade. Vi ska på begravning kl 13.00 så det gick bara på förmiddagen. Veterinären sa att det måste kollas upp, för det kunde bli stopp i urinröret. :S Vi ringde till Karlskoga i stället, och som tur var fick vi en tid. Så pappa och Henrik åker dit med honom. Jag hoppas att det går bra!

Nu på morgonen är det klassråd och sedan skulle alla treor på ett möte i aulan. Efter det börjar lektionen, som jag bara kan vara med på drygt halva. Jag ska hinna äta och göra mig i ordning innan begravningen. Det är en gammal bekant som gått bort. Så idag ska vi ta farväl av henne. Så eftermiddagen blir sorglig.

Ikväll ska vi träffas i Ölme och fira Putte och Christina som fyllt år. Så det blir en trevlig kväll. Det är mycket på gång i dag.

Det var så kul att titta på balklänningar igår! Jag provade en så superfin klänning! Men den passade inte riktigt, men den fanns eventuellt i rätt storlek. Men jag kommer nog inte att köpa den ändå, för den kändes får flott och präktig eller vad man ska säga. För den var stor och vid nedtill,så klänningen tog upp nästan hela provhytten! Men den var så fin med mörkblått tyg och strassstenar vid bysten och på sidan nedtill.Åh, så fin den var! Men jag hittade en annan blå klänning, som jag funderar lite på. Men jag vill titta runt på andra ställen först innan jag bestämmer mig. Men någon ska jag väl hitta hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0