Ett sista försök

Nu gör jag ett sista försök att vara lite aktiv i den här bloggen:P

Jaha, då sitter man här på sitt rum i Borlänge igen då:) Jag var hemma i helgen nämligen. Det var kräftskiva hos mormor och morfar. Det fick man ju inte missa! Det var så gott så! Det var kul att komma hem och träffa familj, släkt och vänner. Resan tillbaka till skolan var däremot inte lika kul. Jag hade inte kollat upp busstiderna hit ut till skolan ordentligt och det visade sig att de gick en gång per timme på söndagar. Så igår kväll satt jag nästan en timme i centrum och väntade på bussen. Det var inte så msigt eftersom det var flera fulla gubbar som gick omgkring och kom fram och pratade med några tjejer vid en busskur på andra sidan gatan. Som tur var kom de inte fram till mig. Nej, usch, det gör jag inte om!

Jag trivs annars bra här i Borlänge, vilket är jätteskönt! Kursen är inte så jättekul nu i början, men det är kul att vara här ändå. Det blir nog roligare bara man kommer in i det lite. Jag börjar i alla fall lära känna en del här och har många att umgås med.

Nu ska jag plocka i ordning mina saker, sedan är det dags för veckans första lektion. Det är vävning och att sy i ull som står på schemat idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0