Världshälsodagen

Enligt Nationalencyklopedin är det Världshälsodagen idag. Vad jag märkt är det inget som har uppmärksammat direkt och inget jag har "firat". Snarare tvärtom. Så här onyttig har jag nog inte varit på länge. Till lunch åt jag pankakor och sylt, jag har ätit Wienerbröd, kakor, godis och chips. Men jag har faktiskt ätit frukt och grönsaker också. Men som sagt, inte min mest hälsosammaste dag precis ;-) 

Däremot har jag varit hälsosam på det viset att jag inte har pluggat något i eftermiddag, utan jag har bara tagit det lugnt. Det har varit så skönt så. Jag har läst, suttit vid datorn och börjat på ett kort som jag har lovat att göra. Jag ska göra klart det imorgon.

På väg hem från skolan idag så övningskörde jag. Mamma trotsade sin rädsla och vågade åka med mig ;-) Det gick bra, men hade lite problem med att få i rätt växel. Jag är ju så van bilen på körskolan nu. Det var en väldig skillnad på allting i de bägge bilarna, tyckte jag. Men om jag nu är duktig och kommer igång att köra mer hemma (har ni hört mig säga detta förut?), så lär jag mig väl vår bil också. Jag har faktiskt läst lite teori idag också. Jag har inte riktigt den rätta motivationen till att ge 100% och kämpa för körkortet. Men jag är nära...Jag vet inte....  Jag går liksom och väntar på att jag verkligen ska bestämma mig och säga NU! NU GER JAG JÄRNET!! Kanske ni kan hjälpa mig på traven och ge mig lite peppande komentarer?:)

Kommentarer
Postat av: natta

om jag klarade få körkort med världens otåligaste föräldrar, med världens mest upprörande dotter, så kommer du med all sannolikhet få körkort. jag lovar! :D

2009-04-08 @ 16:18:52
URL: http://kellynathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0