Arkitekt

Jag har precis gjort en ritning till ett pepparkakshus som jag och pappa kanske ska göra imorgon kväll. Vi har planerat att baka pepparkakor imorgon, men vi får se, vi kanske har fullt upp med att  förbereda för lördagens ljusstöpning. Men någon gång i helgen ska vi i alla fall baka pepparkakor.  Det ska bli så mysigt. Det blir julstök för hela slanten i helgen, precis som det ska vara så här innan jul. Julkorten måste snart göras klart också.

Jag har snart handlat alla julklappar i alla fall, det känns skönt. Köpte en jag tänkt ut till mormor i Karlstad idag. Jag gjorde ett fynd på Wedins också, ett par vita vårskor 99 kr. Perfekt eftersom jag behöver nya skor till våren. Kanske lite tidigt att köpa dem redan nu, men de var ju billiga så jag passade på.  

Imorgon bitti går esteterna Luciatåg, som jag tänkte titta på. Kommer ändå att sitta i skolan från klockan åtta och vänta tills lektionen börjar runt tio. Men jag ska fördriva tiden med att släktforska lite hade jag tänkt. Jag har börjat på min farfars sida och det ska bli väldigt intressant. Det var ju min farfars far som byggde upp den här gården där jag bor och det kan vara intressant och veta hur hans liv har sett ut och hur livet har varit här på gården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0