"Uti ändan om, uti ändan om, allt uti byxorna i ändan om!"

I dag har jag varit ute på äventyr! Jag och min vän Carro åkte till Gävle. Ingen utav oss hade varit där och gått runt i centrum, så det var kul att lära känna staden lite. Särskilt eftersom jag kanske kommer att vistas där en hel del i framtiden. Igår kväll sökte jag nämligen till högskolan, och mitt förstahandsval är Socionomprogrammet i Gävle. Det är en studieortsbaserad distansutbildning med träffar minst två gånger i veckan. Så jag hoppas att jag kommer in och får börja plugga till hösten. Jag vill bli socionom och jobba som kurator. Helst på habiliteringen och hjälpa personer (och deras anhöriga) med psykiska funktionshinder, ADHD och Aspergers syndrom mm. Det tycker jag verkar intressant och mycket givande!

Så Carro och jag gick på stan och shoppade och sedan var vi till Ikea på hemvägen. Det var en jättemysig dag och vi hade SÅ kul!! :)

Min handläggare på arbetsförmedlingen ringde till mig i dag och sa att hon har godkänt att jag ska få gå ekonomiutbildningen. Jag ska börja redan på måndag! Nu blir det slut på friden och sovmornarna! Nu blir det skola 8-16 varje dag. Det känns riktigt bra att få något att göra. Jag hoppas att jag kommer att trivas och lär känna lite folk. :)

När jag kom hem var jag så glad och var så full av energi, så jag gick ut och powerwalkade i 45 min. Det var så härligt! Sedan bytte jag om och satte mig i soffan hos Mats och då, RITSCH, så sprack byxorna! haha :D Här kämpar man och motionerar, och jag har varit duktig ett litet tag att inte äta några sötsaker (okej, i dag syndade jag och åt en bit kladdkaka på Ikea :P), och vad är tacken? Byxorna spricker! ;-) :D Är det någon som kan gissa vem som kan ha sytt pyjamasbyxorna? Vi kan väl säga som så att det är tur att hon satsar på att bli socionom istället för att försöka göra karriär som sömmerska! ;-) :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0