Resumé

Jaha, då var jag här igen :) Jag har varit lite sugen den senaste tiden att börja blogga igen och nu vart det så! :) Till dig som läser detta säger jag varmt välkommen in i min värld! :)

Bloggen behöver uppdateras lite. Mitt liv ser inte riktigt ut som när jag slutade blogga för lite över ett år sedan. Jag slutade precis när den hittills mest spännande och fantastiska tid i mitt liv började; när jag träffade min älskade Mats. Vi blev ihop 16 januari 2010. Vi hade en underbar tid på Fornby där vi gick i skolan på dagarna och hade nästan inga läxor eller skolarbeten som behövdes göras klart på kvällen (förutom min julduk då som skulle bli klar till jul,och sedan absolut till påsk,men det hann och bli maj innan den blev klar :P)  så vi hade mycket tid till att umgås.

Sedan tog maj slut, vi slutade skolan och det var dags för mig att flytta hem till Värmland igen. :( Men som tur var fick jag ett tips om att de sökte sommarvikarier på ett äldreboende i Borlänge. Så på morgonen på avslutningsdagen ringde jag dit och sa att jag var intresserad av att jobba där och det blev bestämt att jag skulle komma på intervju 5 dagar senare! Det första jag säger till mina föräldrar när de kliver ur bilen är att "Jag ska på anställningsintervju här på onsdag!!", och pappa skriker bara "Näe!". haha Jag fick jobbet och Mats och jag fick hyra lägenhet i Borlänge av min lärare jag hade på Fornby som skulle resa bort. Så det passade så bra allting! Vi hade en mysig sommar där, och vi var på Peace & Love festivalen med våra vänner mm.

Men den 8 augusti var det dags igen att skiljas och denna gång fanns det ingen lösning. Så den dag jag gjorde min sista arbetsdag kom mina föräldrar och flyttade hem mig. Det var jättehemskt att bo så långt ifrån Mats! Varje dag kollade jag efter lägenheter och ringde hyresvärdar i Falun och Borlänge, men det var omöjligt att få någon verkade det som. Men som tur var hade Mats mamma lite kontakter och helt plötsligt fanns det en ledig 2:a åt oss som var vår om vi ville ha den. Och det ville vi! :D Vi flyttade in i mitten på september och har alltså bott här i över ett halvår.

Det är helt underbart att bo tillsammans med Mats och jag trivs bra här i Falun!

Sådär, det var en snabbresumé om vad som hänt sedan sist :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0