Positiva besked

Idag var familjen till mormor och morfar och åt middag. Vi grillade och det var jättegott! Till efterrätt åt vi smultron med glass, mjölk och grädde.  Mums! Pappa hade varit ute på förmiddagen och plockat 1,6 liter smultron! Under tiden vi sitter och äter ringer det på min mobil. Och det är en från Blekinge läns folkhögskola som ringer och berättar att om jag är intresserad så finns det en ledig plats åt mig på Textilkursen jag sökt till. Jag blev så paff, jag visste inte vad jag skulle svara. Jag hade fått en plats på deras internat också, så boendet var fixat. Men hon sa att jag kunde fundera på det och hon skulle skicka några papper. Det som gör mig tveksam är att Blekinge ligger så långt bort och man kan inte åka hem bara över en helg. Om jag skulle åka kanske jag inte kommer hem igen förrän till jul. Ja, detta blev eftermiddagens stora samtalsämne och mobilen gick varm för att sprida denna nyhet.

När jag väl kom hem igen och lugnat ner mig något (jag blev ju så uppe i varv) hade jag fått ett brev från en folkhögskola som ligger lite utanför Borlänge. Och det visade sig att jag hade kommit in på deras Textilkurs också! Och fått ett rum på deras internat, så boendet var ordnat där med. :-D Så nu är det bara för mig att välja!;-) Men det lutar väl mest åt Borlänge. Men det är inga lätta beslut, för kurserna skiljer sig lite åt och man vill ju gå den som känns roligast. Så vi får väl se vart jag hamnar.

Kommentarer
Postat av: natta

grattis karin, så otroligt glad för din skull! :D

2009-07-22 @ 23:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0