2009-01-02

Ja, då var det år 2009 då. Nyårsaftonen var trevlig. Det kändes som vi åt hela tiden. Vi åt en supergod trerätters middag, med lax som huvudrätt.  Sedan choklad, julgodis, frukt och dricka och det hela avslutades med kaffe och tårtor. Så dagen gick åt till att förbereda kvällen och all mat.

I går (nyårsdagen) övningskörde jag med pappa för första gången. Han var väldigt lugn, även när jag blev lite stressad, så det gick väldigt bra. På kvällen hade vi bjudit våra grannar M & P hit. Vi spelade ett frågespel och det var väldigt roligt! När jag vill spela spel brukar det inte vara någon i familjen som vill spela med mig, så det var kul. 

I morgon  kommer min faster och hennes man hit och de ska sova över. Jag ska därför ägna några timmar nu åt att scanna in några gamla brev, som jag lånat av henne. Det är brev som min pappas morfar skrev till sin fästmö (Anders och Alma) under de år han var i Amerika. Vi får se, jag kanske kan använda något brev i släktforskningen. Jag vill i alla fall att amerikabreven ska bevaras.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0