Jag är ingen bloggmänniska

Nej, det blir mer och mer tydligt att jag inte har det där brinnande intresset för att blogga, som vissa andra i familjen har. ;-) Andra kan också skriva flera inlägg varje dag, medan jag är nöjd om jag fått till ett inlägg i veckan. Förlåt! Men jag vill ändå inte sluta, för det är lite roligt att ha en blogg. Vår svenskalärare berättade idag att vid vårt nästa arbetsområde så ska klassen ha en blogg där våra arbeten ska publiceras och vi ska länka till våra egna bloggar. Det blir kul. Vem vet, kanske får jag äntligen tummen ur och gör min blogg lite mer personlig?

Jag tänker inte göra någon lång utläggning om vad jag gjorde i helgen med mera, men jag vill berätta två saker mycket kort.

I torsdags blev morfar sjuk och på fredagen lät det på läkarna som att det var riktigt allvarligt. Så då var vi riktigt oroliga allihopa. Moster och Putte gav sig iväg från Halland och kom fram mitt i natten. Men som tur var hittade inte läkarna något konstigt, så nu är morfar hemma igen och mår efter omständigheterna bra.

I lördags kväll var jag och Sara hos Matilda och åt och tittade på melodifestivalen. Det var väldigt mysigt.

Jag kan säga att det troligtvis inte blir något inlägg imorgon, för jag kommer att ha fullt upp. Jag har nämligen bjudit hit klassen på fika på fredag eftermiddag, så jag har lite att pyssla med. Jag ska baka och städa och greja. För att på fredag har jag kanske en timme på mig här hemma innan de kommer, så jag ska förbereda så mycket som möjligt dagen innan. Det ska i alla fall bli jättekul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0