Har helgen varit bra?

Svaret är ja, nej och sådär.

I fredags kom klassen hem till mig som vi bestämt. Tyvärr var det rätt många som inte kunde komma. Jag tror vi blev tretton totalt. Det var i alla fall en trevlig kväll och det var jätteroligt att de ville och kunde komma.

När familjen kom hem sent på kvällen var mamma dålig och det visade sig att hon fått magsjukan. Pappa har blivit smittad och är sjuk han också. Vi får väl se om även Henrik och jag insjuknar. Men mamma är nästan frisk nu, så det verkar vara en lätt variant.

Lördagen var en lite rörig och stressig dag. Mormor ringer och skrämmer upp mig rejält, för hon berättar att hon precis har krockat! Men varken hon eller någon annan blev skadad, som tur var. Men hon blir ändå körd till sjukhuset och måste bli hämtad där. Hennes bil går inte att köra. Så när hon är klar åker alla utom mamma till stan och hämtar henne och skjutsar hem henne. Henrik och pappa åker hem direkt men jag är kvar hos mormor och morfar resten av dagen och kvällen. Det kändes bra för oss alla, för man visste ju inte om hon skulle må något dåligt efteråt. Så vi hade det så mysigt så och mormor tyckte det kändes skönt att få lite annat att tänka på. Sedan blev jag hämtad av Henrik och pappa när de var på väg hem från hockeyn i Karlstad. Ja, det var den alla hjärtans dagen det.

Och idag har jag inte gjort mycket. Pluggat lite, titat på tv och läst.

Jag hoppas i alla fall att ni hade det en bra helg och en bra alla hjärtans dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0