Studiedag utan studier

Ja, idag var vi lediga från skolan för det var studiedag idag. Så jag fick vara hemma idag, det var skönt. Fast jag var inte hemma hela dagen. Jag hade nämligen bokat in en körlektion klockan två. Det var min första körlektion någonsin och jag har ju knappt kört någonting hemma heller, så jag var så nervös! Men det gick bra.  Läraren är så snäll och lugn. Vi körde vid A9 på små vägar och några parkeringar. Det var nästan ingen trafik alls. Jag mötte en bil en gång och det kändes lite läskigt, men det gick bra det med. Jag ska försöka åka dit i helgen med någon förälder och övningsköra, nu när jag har lite motivation.

Jag har inte pluggat något idag som det var tänkt. Har ni hört det förr? Jag tycker nämligen att det blir så väldigt ofta för mig. Jag har pysslat med lite annat. Jag började dagen med att gå ut och träna och sedan åt jag frukost och läste under tiden. Sedan har jag scrappat, läst teori och startat taxiverksamhet. Haha, nej, det sistnämnda stämmer inte riktigt. Jag ska nämligen till Nathalie imorgon kväll för att fira hennes 18-årsdag lite i efterskott och nu har fyra stycken pratat med mig om de kan åka med mig dit eller hem. Vi får se om vi får ihop det, men det tror jag. Det ska i alla fall bli riktigt kul!

Imorgon börjar jag inte förrän kvart i tio och jag får skjuts in av pappa, så jag får sova lite längre. Skönt att slippa sitta och vänta flera timmar innan lektionerna börjar, som det kan bli ibland.  

Kommentarer
Postat av: Louise

Svar: Det är nog samma för mig, nu börjar jag komma igång känns det som. När ska du till biblioteket imorgon?

2008-09-23 @ 19:52:35
URL: http://loaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0