Helg och ledigt!

Det känns riktigt skönt att det är helg! Vi har haft rätt mycket att göra i skolan den här veckan. Vi hade religionsprov sista lektionen i fredags, så det hade man ju att plugga till under hela veckan. Vi tog även skolkort den här veckan. Alla treor tar ju även ett spex-kort och vi funderade fram och tillbaka och röstade ett par gånger innan vi dagen före till slut bestämde oss. Vi har en TV med på kortet med "myrornas krig" och vi sitter på golvet och tittar på TV:n. Vi äter chips och popcorn och kastar upp popcorn i luften. Under bilden står det "Nu är programmet slut". För nu är snart samhällsprogrammet  slut för våran del och det är alltså det programmet vi syftar på.

Efter skolan i fredags träffade jag Cissie, Sara och Eve på ett café och fikade. Det var väldigt kul att ses. Matilda kunde inte komma tyvärr.

Idag var jag och mamma en stund hos mormor och morfar. Min moster är i Värmland över helgen, så hon och en kompis till henne var där också. Det var kul att ses. Imorgon kommer jag att träffa fler släktingar för då åker hela familjen till Göteborg. Där ska vi hälsa på min faster och hennes familj. Henrik och pappa ska på hockey och mamma, jag o kanske faster ska gå på stan. Det ska bli riktigt kul, det var längesedan vi var hos dem. Vi åker bara över dagen, så det blir rätt många timmar i bilen och vi kommer hem rätt sent tror jag. Så jag kommer nog vara rätt trött på måndag kväll, efter skolan och vattengympan och allt. Men imorgon bär det i alla fall av till Göteborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0