Birgitta och Britta

Ja, då var skolan igång igen efter helgen. Vi hade det trevligt på vår lilla resa till Göteborg. Det var kul att träffa släkten och gå lite i affärer, dock  köpte jag inget. 

Nu börjar vi få en del att göra i skolan, så nu kommer jag att få plugga lite mer. Jag har ju blivit lite bortskämd med att inte behöva jobba så mycket, det har ju varit lugnt hittills till skillnad från förra året. Så jag har suttit  nu ett tag och pluggat sedan jag kom hem och ska fortsätta lite till sen. Det är ett fördjupningsarbete i religion jag håller på med. Jag har valt "Klosterliv i dagens Sverige". Tyckte det skulle vara intressant att veta hur man lever som munk eller nunna i Sverige idag. Visste ni till exempel att nunnor i Birgittinordern (i Vadstena) kan arbeta med att bygga om datorer? Hade i alla fall jag aldrig trott!

Efter skolan idag hade mamma och jag fått ett uppdrag av morfar. Vi skulle köpa med tårta till mormor och komma och fira hennes namnsdag. Så det gjorde vi och var där en stund. Jag övningskörde ett tag vid A9 innan vi åkte hem. Det kändes bra att det blev av idag och vi bestämde att vi ska köra igen imorgon innan skolan börjar. Nu är jag igång igen med körningen och den här gången ska det hålla i sig!

Imorgon kanske jag tar tag i en till sak som inte blivit av på ett litet tag, nämligen släktforskningen. Jag börjar bli lite stressad, jag måste sätta lite fart.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra Karin att du tänker satsa på körkortet! Idag gick det ju jättebra. Lycka till KRAM!!

2008-10-10 @ 22:29:08
Postat av: natta

det går nog bra ska du se!

2008-10-17 @ 16:24:38
URL: http://kellynathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0