I'm back

Om den här bloggen har några läsare kvar, så är er väntan över;-) Jag har inte skrivit här på länge. Det beror inte bara på att jag periodvis haft mycket att göra i skolan, utan jag har helt enkelt inte haft lust. Jag förvarnar redan om att en sådan period kan komma igen.

Nu blir jag hemma från skolan i två dagar (alltså tis och ons), det ska bli skönt! Vi har studiedag imorgon och på onsdag kan jag vara hemma, eftersom jag kan jobba hemma på en lektion och den andra är inställd. Så imorgon blir jag hemma på gården hos far och min broder. Jag ska plugga är det tänkt, men det har jag ju lärt mig att det inte alltid blir så mycket gjort...  På onsdagen åker jag kanske till Karlstad och shoppar. Det börjar bli dags att handla julklappar. Jag har faktiskt redan köpt några och har tänkt ut några till, men jag har de svåraste kvar. Är det någon som har ett förslag på julklapp till morfar? Han är snart 82 år, har inga speciella intressen, läser inte böcker, är inte direkt intresserad av film och har för övrigt allt han behöver?

Idag körde lärarna hårt med oss i klassen. Vi skulle redovisa två grupparbeten muntligt idag. Ytterligare ett grupparbete skulle vara klart för redovisning idag också, fast det gjordes inte muntligt. Det gick bra för mina grupper på redovisningarna och läraren lät positiv. Det är skönt att ha det gjort nu innan de här lediga dagarna, så man kan fokusera på annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0