Smått och gott

Nu får jag uppdatera bloggen lite! Jag har inte skrivit på ett par veckor. Vad har jag gjort då? En torsdag för ett par veckor sedan var några kompisar här och åt mat, fikade och vi spelade spel. Det var kul att ses igen, men tråkigt att alla inte kunde komma. Jag hoppas vi träffas igen innan sommaren är slut. En helg var det också ett gäng tjejer hit och sov över i Lillstugan. (ett gammalt litet hus på vår gård) Det är en liten tradition vi har att de kommer hit och vi sover alla fem i Lillstugan. Jag, mamma och mormor var till IKEA för drygt en vecka sedan och gick även på stan i Karlstad. Nu i helgen var jag i Hult sommarhem, då dess 50-årsdag firades. Där träffade bland annat mina fastrar och en kusin. Jag träffade även M där och fick säga hej då ordentligt eftersom hon på måndagen skulle resa till Malta och inte komma hem förrän skolan börjat. I söndags var vi och hälsade på min faster med familj i deras sommarstuga. Tyvärr blev det inget bad som vi först trott när det var så varmt, för när vi ätit klart började det ösregna och åska. Den gångna veckan har jag badat minst en gång per dag och det är runt 24-26 grader i vattnet. Härligt! De senaste dagarna har jag städat och sorterat i några skåp och i skafferiet. Så nu är det ordning och reda och alla gamla kryddor och baktillbehör är slängda! Det är riktigt roligt. Jag kan komma hem till dig och rensa också om du vill! ;-)

Idag var jag men mamma in till stan. medan hon handlade mat fick jag och tittade i klädaffärer. Jag kom in i två affärer där det var halva reapriset på reavarorna! Så jag gjorde några fynd. Jag köpte ett par capribyxor, kofta, underkläder för totalt 149.50 kr. Så jag var nöjd när jag åkte hem. På eftermiddagen badade mamma och jag och på kvällen var jag, mamma och pappa på ett tältmöte i Hult sommarhem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0