*skäms*

Ja, nu skäms jag! Tack Nathalie och mamma för upplysningen att det inte var Nobel som uppfann telefonen! haha! Ja, ja, det bjuder jag på! här har ni en som inte har varit vaken på alla historie och teknik lektioner :P  Nu får vi lite allmänbildning här också. Jag hade faktiskt koll på att det var dynamiten han uppfann, men på något sätt hade jag fått för mig att han upfann telefonen också. Men det är väl lite mycket begärt att han ska ha kommit på två stora uppfinningar! :) Ja, ja dynamiten var väl också en viktig upptäckt som är värt att fira och minnas uppfinnaren. Även om dynamiten väl används till hemska saker också, i krig och liknande. 

Om jag nu har fattat det hela rätt så var det Bell som uppfann telefonen. Så jag får sända en tanke till honom istället nästa gång jag ringer. Haha, ja, ja hoppas ingen har tagit illa vid sig av detta och att vi nu kan glömma föregående inlägg ;-)


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu har jag hittat dig =)

2008-12-15 @ 13:56:03
URL: http://saratariemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0