Jullov!

Nu har jag JULLOV! Det är så härligt! Det är så skönt att vi får så många lediga dagar innan julafton. Nu har jag köpt alla julklappar och jag kanske ska slå in några ikväll. Vi har en hel del julförberedelser kvar här hemma. Vi ska ta gran, klä den, julstäda och julpynta. Det ska bli så mysigt! =)

I skolan idag var de flesta samhällsklasserna i idrottshallen. Vi började med att dansa kring granen, sedan kom tomten (rektorn) och vi elever som köpt bytte julklappar. Rektorn läste också Rydbergs "Tomten" samt en ny variant som handlar om klimatförändringar. Sedan fikade vi och senare var det gemensam avslutning då esteterna spelade och sjöng för oss.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Tänkte se en film med jultema som går på TV ikväll, får se om mamma gör mig sällskap.

Imorgon förmiddag ska familjen och våra grannar ut i skogen och ta julgranar. Hoppas ni alla får en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0