Sessan- vår lilla ängel

Det har varit ledsamt några dagar här hemma. I torsdags kväll lämnade nämligen vår älskade katt Sessan jordelivet. Hon kom in på kvällen, runt sex, och då gick hon och vinglade och verkade yr. Bara några timmar innan hade Henrik sett henne och då hade hon verkat fullt frisk. Efter ett tag blev det värre och i slutet låg hon bara på sidan och flåsade som en hund. Jag låg bredvid henne hela tiden och klappade henne och försökte lugna henne. Mamma och pappa åkte in till veterinären med henne, men hon dog i bilen dit. Vi vet inte vad dödsorsaken var, men en teori är att hon fått i sig något konstigt och blivit förgiftad. Vi begravde henne idag. Det känns så tomt och vi saknar henne så! Men vi tänker på det positiva och vi vet att hon har haft ett bra liv, så det känns bättre nu tycker jag.

image36
Vila i frid! Älskar dig Sessan!

På fredag kväll hade jag bestämt sedan innan att ha 18-årsfirande med några kompisar. Jag valde att ha det trots det som hänt och jag kände att det nog vore bra att få tänka på någonting annat.  Vi var fem tjejer här hemma, medan resten av familjen var hos mormor och morfar.  Det gick bra att tänka på annat och vi hade verkligen jätteroligt!
image37
Fina presenter fick jag också.

image38

image39





Kommentarer
Postat av: Agneta

Usch vad tråkigt! Jobbigt när det blir sådär, man saknar de där små lurvbollarna mer än man tror.

Kul att du hade en trevlig kväll med kompisarna, det är viktigt att tänka på annat.

2008-04-27 @ 12:14:12
URL: http://agge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0