roligt och o-roligt

Jag börjar med det tråkiga.

I delar av kompisvärlden är det rörigt just nu. Det är tjafs och missförstånd. Vänner är irriterade, ledsna, besvikna och några är trötta på det här och vill att det snart ska vara över. Jag är en av de sistnämnda. Jag är mittemellan och hoppas bara att det snart blir ett slut på det hela.Jag vet att det inte kommer att lösa sig, det kommer inte att bli som förut, men jag hoppas ändå att det kan lugna ner sig och att vi alla kan gå vidare.

Även i familjens värld är det tråkigheter. Morfar är sjuk och ligger på sjukhus igen. Det har varit oroligt några dagar, men nu verkar han må lite bättre. Mamma och mormor har varit hos honom hela dagen. Jag hoppas han snart blir frisk och får komma hem igen.

Nu till det roliga, och det är faktiskt i skolans värld det händer roliga saker. På tisdag nästa vecka åker jag till Stockholm på studieresa. Det är samhällstvåorna som åker. Vi sover över på vandrarhem och åker hem på onsdag. Vi ska besöka riksdagen, Expressen,SVT och Livrustkammaren. På tisdagskvällen ska vi även se en föreställning på Dramaten. Vi ska se Hamlet. Vi kommer även att få egen tid och göra vad vi vill, så då blir det väl till att shoppa. Det ska bli så roligt att åka iväg!

I fredags klippte mig äntligen som jag väntat på. Jag färgade även lite ljusare slingor i håret.

FÖRE:
image22


EFTER:
image23


image25

Idag har jag inte heller fått så mycket gjort som jag hade tänkt. Jag har pluggat lite, suttit vid datorn och tittat lite på tv. Nu ska jag gå en promenad för det hade jag bestämt att jag skulle göra, men har inte blivit av. Ikväll är hela familjen hemma och mormor ska sova hos oss inatt. Vi kommer nog mestadels att titta på tv.

Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Vad fin du blev i håret!!
Hoppas att din morfar blir bättre! Tänker på er!

2008-04-12 @ 21:46:30
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: caroline

mycket snyggt karin!!!

2008-04-12 @ 22:26:04
URL: http://skinkdiamond.blogg.se
Postat av: Anonym

jag kommer aldrig glömma.

2008-04-12 @ 23:11:38
Postat av: Karin

Till den anonyma som skrev så vill jag bara förtydliga att jag skrev att jag vet att det här inte kommer att bli bra igen, det kommer inte att bli som förut, vi kommer inte att umgås som vi gjort tidigare. Jag hoppas bara att det lugnar ner sig snart så att vi inte behöver älta det här igen och igen... och det är för allas skull!

2008-04-13 @ 10:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0