helgen är slut

Jaa, nu är snart helgen slut och jag har inte fått mycket gjort utav det jag hade planerat. Men jag fick rummet städat och gardiner uppsatta. Jag har också pluggat till provet jag ska ha i psykosocialt arbete om sexuella övergrepp och arbetat en del med en uppgift i engelskan. Den hade jag hoppats skulle vara färdig  innan helgen var slut, så jag ska snart fortsätta med den.

Idag har mormor och morfar varit här och ätit middag. Några timmar senare kom min moster Christina och då fikade vi. Hon var här över helgen och stannade till hos oss en sväng innan hon fortsatte sin resa hemåt. Det var kul att få träffa dem en stund och speciellt Christina som jag saknar så!

Min artonårsdag närmar sig och det känns så konstigt när man tänker på att man snart är myndig. Det är så många som längtar tills de fyller arton, för då får de göra saker de länge väntat på att få göra. Men jag har inte haft något att längta till och det är inget jag vet att jag vill göra direkt när jag har fyllt.
Några saker många vill göra och om det är något jag vill göra:

* Tatuera sig - nej
* Pierca sig - nej
* Köpa och dricka alkohol - nej
* Ta körkort - något jag vill göra, men jag kan inte köra bil så bra än

Ja, det var det jag kom på nu. Vissa tycker säkert jag är tråkig, men då får de väl tycka det då. Jag vill inte att min kropp ska skadas mer än det normalt är risk för.


Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Du är klok och tar vara på dig själv! Den som vågar tro på och vara sig själv är stark. Den som är stark kommer långt.

Öva på bilkörningen, så kan du ta ditt körkort så småningom!

Jag ska länka till dig i min blogg också!!

2008-04-06 @ 23:09:32
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Diane

Hej hej! Va kul att du skaffat en blogg!

2008-04-07 @ 22:13:01
URL: http://ladydiskapar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0