Gammalt blir till nytt

Äntligen blir det av att jag skriver igen! De sista veckorna i skolan hade jag fullt upp med plugg, så jag hann eller orkade inte skriva och sedan har det helt enkelt inte blivit av. Det har hänt en del sedan jag skrev sist. Först och främst så är det SOMMARLOV! Men jag har inte kunnat glädjas riktigt åt det än, speciellt inte de första dagarna eftersom jag vet att jag gjort en kompis besviken. Det var i torsdags på avslutningsdagen. Vi hade tidigare bestämt att vi skulle gå ut och äta på fredag kväll. På ondsdagskvällen hade vi klassfest och i bilen hem började vi prata om skjuts på fredag. Släktingar skulle komma hem till oss den kvällen blev det plötsligt bestämt och jag visste att mina föräldrar helst inte ville åka ifrån dem. Jag kände bara att jag inte orkade vara inne i stan då på kvällen. Vi skulle få pussla med skjuts och sådär och jag orkade inte.  Min kropp sa ifrån, jag hade haft mycket att tänka på, jag var trött och jag kände att det var nog mycket ändå att göra och planera. Vi fick även veta på onsdagskvällen att morfar låg på sjukhuset IGEN för att han hade svårt att andas. Det gjorde också att man ville vara hemma hos familjen, ifall det skulle hända något. På torsdagen berättade jag för kompisen att jag tyvärr inte orkade gå ut och äta på fredag kväll och hon blev väldigt besviken. Vi var på studentuppvaktning på fredagen och vi pratade knappt med varandra och när jag ringde för att höra om hon ville prata med mig om det här lade hon bara på luren. Vi får se om hon vill prata med mig något mer så småningom, men det kan vara så att vår vänskap är förstörd på grund av det här.

Någon annan dag ska jag visa kort jag har gjort. Idag ska jag visa något jag sytt. Jag har nämligen blivit inspirerad av min kompis M att sy om gamla kläder så att de passar eller blir till andra klädesplagg. Så för några veckor sedan gick jag ut och tittade bland gamla kläder som mamma annars skulle ha till mattrasor och väva av. Där hittade jag klänningar och skjortor mm. När allt plugg tog slut kunde jag äntligen börja sy! Det är så roligt! Den här har jag fått till hittills:

Det är ett kortare kavajliknande plagg som är efter en släkting. Den var för stor för mig från början så jag har gjort den lite kortare, gjort om ärmarna så att de blivit smalare och flyttat upp dem lite. Jag har även sytt in den en bit i sidorna. Nu passar den mig mycket bättre och går att använda. Dock tycker jag inte riktigt att jag passar i sådana här plagg och svårt att veta vad det passar till. Jag gjorde det mest för att öva mig, så vi får se om jag kommer använda den. Hade den till skolan i måndags, men hade bara på mig den en kort stund. Idag har jag ritat av mönster från några handarbetstidningar som jag lånat på biblioteket. Jag har några ideér, men vi får se om det blir som jag tänkt. Det ska i alla fall bli roligt att testa, och det gör ingenting om det blir helt galet.

Kommentarer
Postat av: carro

kan jag lista ut vem det är?

2008-06-17 @ 11:21:13
Postat av: Caroline

säger det samma... men karin, jag är iaf alltid din kompis, så att du vet det!!

2008-06-22 @ 00:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0