lite händer det allt

Jag tror jag har haft sommarlov i tre veckor nu och jag tycker inte att jag gjort så mycket, men det är skönt det också. Men jag har badat, träffat släkt och vänner, sytt och städat, så jag har väl hunnit med en del ändå i alla fall. Det är långt kvar på sommarlovet och lite händer det ju i alla fall.
     Igår var vi ett gäng hos en kompis och firade henne i förskott. Vi sov över och pratade, vissa av oss till långt in på natten/morgonen. När vi tänkte att det var dags att sova var det alltid någon som kom på något som den bara var tvungen att säga då. Så då fortsatte vi att prata ett bra tag till. Vi pratade om både viktiga och mindre viktiga saker.
Kort som jag gjort med matchande paket som kompisen fick av mig.
Kort som jag gjort med matchande paket som kompisen fick av mig.

När jag kom hem gjorde jag Lakrits sällskap i soffan och läste ut en bok. Det var en kriminalroman, men jag blev så irriterad för man fick inte reda på vem mördaren var! Och jag är nästan helt säker på att det inte är någon fortsättning på den, för jag tror böckerna är fristående. Det var "Älskade Poona" av Karin Fossum som jag läste. Någon som har läst den som uppfattat vem mördaren är?

Ikväll grillade vi här hemma. I regnet. Grillen fick stå under balkongen och vi fick äta inomhus. Det var mysigt det också.

Imorgon ska jag, mamma, pappa och ett par bekanta till familjen åka och titta på "Amerikabrevet" , ett bygdespel som spelas i Blomskog. Det ska bli kul att se vad det är för något.

Jag tänkte bara nämna för dem som är intresserade att jag tror att det är bra igen mellan den här kompisen och mig som jag skrev om. Vi har pratat med varandra och det verkar vara glömt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0