Badkruka?Jag!?

Hur tokiga är mamma och jag på en skala? Det har varit molnigt och regnigt och inte något varmt alls idag, men ändå åkte vi iväg halv tio på kvällen för att ta ett kvällsdopp! Det var faktiskt inte så kallt som jag trodde att det skulle vara. 18 grader visade mammas termometer och på land var det runt 14 grader, så det var varamare i vattnet. Det var riktigt härligt! Jag har inte badat många gånger alls i sommar och det är inte riktigt likt mig. Jag har blivit kallad badkruka här hemma flera gånger de senaste dagarna, men inte kallar jag det att vara badkruka att åka och bada så sent en dag med sådant väder. Tokig kanske jag är, men ingen badkruka!

Igår kväll kom jag in på en blogg som under sommaren har Bloggparty. Det fanns en lista på flera stycken andra bloggar som också var med i bloggpartyt som jag kikade runt på. På varje blogg jag var inne på hade personen en utmaning/tävling som höll på under juli månad. Man skulle göra ett kort, en LO eller något annat enligt reglerna för utmaningen och sedan var man med i en lottdragning eller omröstning om att vinna ett pris. Jag hittade tre utmaningar jag ska försöka vara med i. Jag gjorde ett bidrag idag. Man fick se en annons och man skulle inspireras av den och sedan skapa något. Jag gjorde ett kort. Titta Här  om ni är intresserade av bloggpartyt och utmaningen jag är med i. Så här ser kortet ut jag gjorde idag: (det är vit cardstock i botten, syns lite dåligt)

Jag inspirerades av färgerna, blommorna, gräset och den stora gula cirkeln med text på. Jag ville att kortet, liksom annonsen , skulle föreställa en blomsteräng och frambringa en härlig känsla av sommar.

Imorgon ska jag och mamma till Karlstad på scrapträff. Vi får se om jag får något gjort. Jag började med en LO om Sessan tidigare i veckan som jag hoppas jag blir klar med i alla fall. Sedan kanske jag hinner börja med något mer bidrag till Bloggpartyt. :-) Var med i tävlingarna ni också!

Kommentarer
Postat av: Anne/anneh

Tack! Vad kul att du ville delta i min tävling=0)

Ska snart lägga upp ditt glada, härligt somriga kort i min blog



/Anne

2008-07-12 @ 10:53:58
URL: http://annesscrapperi.blogspot.com
Postat av: Anne/anneh

Tack! Vad kul att du ville delta i min tävling=0)

Ska snart lägga upp ditt glada, härligt somriga kort i min blog



/Anne

2008-07-12 @ 10:55:05
URL: http://annesscrapperi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0