Mjukstart

Ja,nu har jag gått två dagar i skolan. Första dagen var det bara att vi samlades och vi fick lite papper och så där. Vi träffade också "våra" ettor som vi ska nolla, hrm jag menar välkomna. På vår skola har det , i alla fall förr, varit mycket nollning den första veckan. Förra året var det inte lika mycket, men det var en del när jag började. Jag tycker det är bra om det minskar ner för det är inte så roligt . Man är tillräckligt nervös ändå när man börjar gymnasiet och att gå runt med löjliga kläder eller vara målad i ansiktet gör det ju inte precis bättre. Så jag försöker vara en snäll trea. Våra ettor fick i alla fall presentera sig för oss och vi gav dem instruktioner om vad som gäller imorgon och delvis hela veckan. Imorgon är det till och med nollning på schemat. Vi hälsar då ettorna välkommna genom att de ska vara med och tävla mot varandra klassvis.

Idag var samhällstreorna på Värmlandsresa. Vi besökte Alsters Herrgård och Mårbacka. Det var guidade visningar på bägge ställena. Vi hade matsäck med oss som vi åt i trädgården vid Mårbacka. Jag hade inte varit inne på någon utav herrgårdarna tidigare, så det var roligt och intressant att höra och se. Det var en trevlig dag tyckte jag. Det är skönt med en mjukstart nu efter sommarlovet. Imorgon är det information om projektarbetet och sedan välkomnande som gäller. Sedan, inte att förglömma får vi äntligen schemat! Vi fick bara se lite snabbt på ett preliminärt schema på OH i måndags. Det ska bli spännande att se hur det ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0